Ramazan Kur' an Ayıdır
Sonraki Hanefi fakihlerine göre ise, zamanın bozulması, fısku fücurun ortaya çıkması ile yaşlı da olsalar, kadınların cuma ve bayram namazlarına gitmeleri mekruhtur.
Diğer mezheplere göre, genç olsun yaşlı olsun güzel ve gösterişli kadınların camiye gitmeleri mekruhtur.
(Zuhayli, Nimeti İslam)
Ancak evinde dini bilgiler alamamış kadınlar, mescidde verilen vaaz ve dini bilgileri öğrenmek için gidebilecekleri gibi, evlerinde teravih namazını kılmakta sıkıntı çeken kadınların, mescidde kılmalarına fetva) verilmiş, sakınca görülmemiştir. (Zuhayli)
Asrımızın alimlerinden Yusuf El Kardavi Çağdaş Meselelere Fetvalar kitabında diyor ki: Günümüz hayatı, kadına kapılarını açtı. Onu evinden alıp okullara, üniversitelere ve çarşı pazarlara çıkardı. Mekânların ve makamların en hayırlısı olan camilere girmekten mahrum kaldılar. Rahatlıkla şunları sesleniyorum; Hayırlı şeyleri görsün, vaaz ve nasihat dinlesin, dini konularda bilgilensin diye kadına da camilerde yer verin. Örtünme kurallarına riayet ettikten sonra, mescide gidip gelirken günaha girmeyecek ve kişiyi şüpheye düşürmeyecek şekilde gezinmelerinde,
ferahlanmalarında bir sakınca yoktur. -Y. Kardavi 1/428
Teravih Namazma Niçin Teravih Denilmiştir?
Teravih namazı, orucun değil, Ramazan gecelerinin ihyasının sünnetidir. Dolayısı ile oruç tutamamış olanlara da, teravih namazı sünneti müekkededir. Hanefi fıkıhının bütün metinlerindeki tarife göre; Teravih namazı, Ramazan gecelerine mahsus on selam ile kılman yirmi rekâtlık namazdır. İkişer ikişer kılınan teravihin dördüncü-sünün sonunda selamdan sonra, bir miktar istirahata "terviha" denilir. Yekûnu beş terviha eder ki toplamına çoğul anlamıyla TERAVİH denilmiştir. Teravih namazı, başlangıcından itibaren ikişer ikişer kılına gelmiştir. (Devamı Var)