Teravih namazı ramazan gecelerine mahsus erkek ve kadın üzerine sünneti müekkededir. Teravih, orucun değil, ramazanın sünneti olduğu için, oruçlu olmayanlara da kılmaları sünnettir. Cemaatle kılınması ise, sünnet-i müekkede-dir kifayedir. Yani bir semtte onun cemaatle kılınması sünnettir. Dolayısıyla ile diğerleri kendi başlarına kılabilirler. Ancak cemaat ve mescid sevabından mahrum kalmış olurlar. Kıraati güzel olan kişinin, Ebu Hanife’ ye göre teravihi evinde kılması efdaldir. İmami Muhammed’ e göre mescid de kılınması efdaldir. Ebu Yusuf’a göre imamla mescid de kıldığı gibi evde kılabilirse, evde kılması efdaldir. Ancak kendisinin mescid de kılması ile cemaatin artışı, gelmemesiyle azalması durumu olursa böyle saygın bir zatın cemaati terk etmesi uygun değildir. ( cevhere, 1/125)
Teravih namazının vakti, yatsının farzında sonradır. Buna göre yatsının farzını kaçıran kişi, önce farzı ve son sünneti kıldıktan sonra teravihte imama uyar, kalan rekatları kendi tamamlar. Teravih namazını imam ile kılmayan kişi, vitir namazını imamla kılabilir. Sahih olan görüş budur. Fakat hem imam hem de cemaat yatsı namazını cemaatle kılmamış olursa, yalnız teravihi cemaatle kılamazlar.
Çünkü teravihin cemaati, farzın cemaatine bağlıdır. Teravihin müstakil olarak cemaatle kılınması nafilelerin cemaatle kılınıp kılınmaması ahkamı ile alakalıdır.
KADINLARIN MESCİDE GİTMELERİ:
Efendimiz (as); “ kadınların cemaate gelmelerine mani olmayın. Fakat evleri onlar için daha hayırlıdır” buyurmuştur.(müslim)
Daha önceleri, fitne hadisesi ile kadınların mescide gitmelerine sıcak bakmamışlar, ancak akşam, sabah ve yatsı namazlarında erkekler görmeyecekleri için, yaşlı kadınların gitmelerinde sakınca görmemişler. İmameyn, yaşlı kadınların diğer vakitlerde mescide gitmelerinde sakınca görmemişlerdir.
Sonraki Hanefi fakihlerine göre ise, zamanın bozulması, fısku ficurun ortaya çıkması ile yaşlı da olsalar, kadınların Cuma ve bayram namazlarına gitmeleri mekruhtur.
Diğer mezheplere göre, genç olsun yaşlı olsun güzel ve gösterişli kadınların camiye gitmeleri mekruhtur. (zuhayli, nimeti islam)
Ancak evinde dini bilgiler almamış kadınlar, mescidde verilen vaaz ve dini bilgileri öğrenmek için gidebilecekleri gibi, evlerinde teravih namazını kılmakta sıkıntı çeken kadınları, mescidde kılmalarına fetva verilmiş, sakınca görülmemiştir. (zuhayli)
Asrımızın alimlerinden Yusuf El Kadravi çağdaş meselelere fetvalar kitabında diyor ki : G ünümüz hayatı, kadına kapılarını açtı onu evinden alıp okullara, üniversitelere ve çarşı pazarlara çıkardı. Mekanların ve makamların en hayırlısı olan camilere girmekten mahrum kaldılar. Rahatlıkla şunları sesleniyorum; hayırlı şeyleri görsün, vaaz ve nasihat dinlesin, dini konularda bilgilensin diye kadın da camilerde yer verin. Örtünme konularına riayet ettikten sonra, mescide gelip giderken günaha girmeyecek ve kişiyi şüpheye düşürmeyecek şekilde gezinmelerinde, ferahlanmalarında bir sakıncası yoktur. (Y . Kardavi 1/428)