Rum kayseri’nden Medine’de Hz. Ömer’e uzak çölleri aşarak bir elçi geldi.
Medine halkına: “ halifenin köşkü nerededir ki atımı, eşyamı oraya çekeyim” dedi.
Halk dedi ki: o’nun köşkü yok, Hz. Ömer’in köşkü ancak onun nurlu canıdır.
Gerçi emir diye adı sanı duyulmuşsa da o’nun yoksullar gibi ancak bir kulübesi var
Kardeş, o’nun köşkünü nasıl görebilirsin? Gönül gözünde kıl bitmiş!
Gönül gözünü, kıldan ve benlik hastalığından arındır da, sonra ( Hz. Ömer’in) köşkünü görmeyi gözet.
Kimin canı heveslerden arınmış ise derhal tertemiz Allah’ın cemalini, Allah’ın dergâhını görür.
Hz. Muhammed, bu ateşten, bu dumandan temizlendiğinden nereye yüz çevirse orada Allah cemalini gördü.
Seni kötülüğe sevk eden vesveselere yoldaş oldukça Allah cemalini nasıl bilebilir, nasıl görebilirsin?
“ semme vechullah” ( hangi tarafa dönseniz Allah’ın cemali oradadır.) Bakara suresi:115
Kimin kalbinde kapı açılırsa gönül gökünde yüzlerce güneş görür. Yıldızların içinde ay nasıl (parlak) görünürse saf ve temiz kalpli olanlarda Hakk öyle görünür.
KONUYU BİRAZ AÇALIM
Emirü’l-Mü’minin Hz. Ömer’e Rum Kayseri’nden bir elçi geldi. Hz. Ömer’in köşkünü aradı, sordu; dediler ki:”onun köşkü yoktur. Hz. Ömer dünya gösterişine değil, ruh ve vicdan hanesinin imarına kıymet verir. O’nun bir küçük kulübeciği var; fakat büyük bir gönül köşkü vardır. Sen, Hz. Ömer’in bu gönül köşkünü göremezsin. O’nun görmek için dünya ve nefis kirlerinden temizlenmelisin.
Hasret-i Muhammed (s.a.v.), Allah tarafından insanlara ve kainata büyük nuru göstermesi için gönderilmiştir.
Bu büyük nuru ancak gönül gözü açık olanlar veya gönül gözü açılma yeteneği olanlar görebilir.
Hz. Ömer’inde gönlü, ruhu Hz. Muhammed ruhu ve sırrı ile dolu idi. O’da nereye baksa hangi işte olsa Hakk’ı ve Hakk’ın adaletini görebiliyordu.
İşte Hz. Muhammed (s.a.v.) gibi, Hz, Ömer gibi gönül gözü açık olanlar Allah’ı her yerde, yıldızların ortasındaki parlak ay gibi görebilir.
Hz. Mevlana.
Mesnevi 1390.-1401.beyitler.