Meal okumak hatim sayılır mı?
Okunan hatmi dinlemek hatim yerine geçmediği gibi meal okumak da hatim sayılmaz. Ancak dinleme sevabı, meal okuma sevabı küçümsenecek sevap değildir. Çok sevaplıdır. Mealden secde ayeti okuyana ve dinleyene secde gerekir. Hatta okunan banttan, televizyondan işitilsin farketmez.
RAMAZAN GECELERİNİN İHYASI TERAVİH NAMAZI
Ramazan ayı Allah'ın kullarına lütfettiği çok mübarek bir aydır. Fakat asıl olan bu kıymetli zaman dilimini gereği gibi ihya etmektir.
Ramazan gecelerinin ihyası ile ilgili olarak rivayet edilen şu hadis-i şerif dikkat çekicidir.
"Kim Ramazan ayının faziletine inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek Ramazanı ibadetle ihya ederse geçmiş günahları bağışlanır."(Buharı, Müslim)
Diğer bir hadiste;
"Allahu Teâlâ Ramazanın gündüzünde oruç tutmayı farz kıldı. Ben de gece kıyamını (teravihi) sünnet kıldım" buyrulmuştur.
Buhari ve Müslim'in rivayetlerine göre Ramazan gecelerinden üç gece ayrı vakitlerde Peygamberimiz (as) ashabıyla beraber sekiz rekât kılmışlar, ashabı kiram evlerinde yirmi rekâta tamamlamışlardır. Bu üç gece Ramazanın üçüncü, beşinci ve yirmi yedinci geceleridir. Diğer bir görüşe göre ilk üç gecede kılmışlardır.
Şu halde Peygamberimiz (as), bu namazı cemaatle kılmış ve bize sünnet olmuştur. (A. Fikri Yavuz İlmihali)
Hz. Ömer (ra) dönemine kadar ashabı kiram kendi başlarına Efendimiz(as) de gördükleri gibi teravihi sekiz, üçü vitir olmak üzere on bir rekât kılanlar olduğu gibi daha çok kılanlar da olmuştur. Ancak Hz. Ömer (ra) Ramazan gecelerinde halkın iştah ile bu namaza devam ettiklerini görünce, farz kılınma ihtimali de olmayınca Ubey Bin Ka'b (ra)'ı teravih imamı nasbetti ve cemaatle kıldılar. Hz. Ubey Bin Ka'b'ın teravih namazını bazılarına göre sekiz, bazılarına göre yirmi rekât kıldırdığı rivayet edilmiştir.
>>Devamı var