Şahanoğlu’nun, kim olduğunu anlatırken, 5 (beş) oğlu bir kızı olduğundan bahsetmiştik. İşte bu kızı Ayşe’yi, Anbanazlı Aşgaroğlu Süleymana veriyor. Yani, Aşgaroğlu Süleyman, Şahanoğlu’nıun damadır. Kadiri Zikir ehlidir.
Aşkar oğlu SÜLEYMAN hakkındaki bilgileri, Rahmetli babam (Kadir) ve dedemden öğrendiğim bilgiler ile, Aşgaroğlu Süleymanın torunlarından, Lokman Doğantaş ve Yusuf Doğantaştan aldığım bilgileri pekiştirip, doğrulandıktan sonra kaleme aldım.
Aşgaroğlu Süleyman’ın kimliği.
Baba adı: Ali
Anne adı : Şerife
Doğum tarihi: 1881
Doğum yeri: Anbanaz (Beyyazı)
Vefatı tarihi: 1945
Kabri : Anbanazda (Beyyazı.)
Şahanoğlu’nun damadı; Aşgaroğlu Süleymanın, hanımı (büyük halamız Ayşe) den, 3 çocuğu olduktan sonra vefat etmiş, damadı Süleyman tekrar evlenmek zorunda kalmıştır. Aşgaroğlu Süleymanın hanımı büyük halamız, Ayşeden Ali ve Hamza adında 2 oğlu olup, Büyük oğlu, Ali Şamda askerde iken şehit olmuştur. Damadı Süleymanın, birde kızı (Ayşe) vardı. Bu bilgiler, bemim bilgilerim ile, Hamza oğlu Lokman Doğantaş ve Yusuf Doğantaş ile üçümüz doğrulayıp pekiştirdikten sonra kayda alındı, yazıldı.
Şahanoğlunun damadı, Süleyman’da (Aşgaroğlu) Turabi Hz. ve dostları geldiğinde Şahanğlunun köy odasında zikir için toplanırlar, zikir ve sohbet ederler. Şahanoğlunun damadı’da daha önce belirttiğim gibi, Turabi ve müritleri gibi, Kadiridir. Şahanoğlu‘ nun odada, misafirlerle zikir ve sohbetler yapılırken, Cuma namazlarını ve vakit namazlarını Şanoğlunun köy odasının hemen dibindeki, köy camisinde kılarlardı. Zaman zamanda, vakit namazlarını Şahanoğlunun Oda’da, Cemeatle kıldıkları vakidir. Zikirlerini Kadiri usulüne göre yaparlardı.
Turabi ile Şahananoğlunun ve yakınlarının dostlukları, Turabi Hz. vefat edinceye kadar, can ciğer 30 (otuz) sene civarı sürmüştür. Turabi Hz. vefatından sonra ‘da aynı şekilde sağolanlarla devam etmiştirr. İlerleyen sayfalarda yeri geldikçe anlatılacak. Dedelerimizden büyük amcalarımızdan ve babamdan gelen, bilgiler böyledir.
Turabinin vefatından sonra ’da, Kadiri zikirleri zaman zaman, Sinir köylü Hacı Ali ve Harabinin’ de katılmasıyla, Şahanoğlunun, Anbanazdaki Köy Odasında devam etmiştir. Cümlesinin kabri Cennet olsun.
Hz MUHAMMED av. Ve Ehline Salat ve Selam olsun. Amin...
Ben Şahanoğlu Ahmet.Fevzi Bey. Ben Anbanazlı Hasırcı Kadir veya Tuğlacı Kadiri olarak bilinen Şahanoğlu Kadir Şahintepenin oğluyum. Sağ ise Babalarınız dedeleriniz, Babamı iyi bilirler .Kaynak Rahmetli babam, dedem. Rahmetli babam köy odasında babalarınıza dedelerinize.Şahanoğlunu öğreten anlatan Kadir Şahintenin oğlı Şahanoğlu Ahmet. Bu bilgiler babamın bize öğretileri ve ben orta okul ve lisede iken ( 1970 li yıllarda yazıp kayıt altına aldığım ve Şahanoğlunun tüm torunlarınca bilinen ve Nüfus md den alınan begeli bilgilerdir. Köye Ayakkabı fabrikasını biz kurmuştuk.Babaların amcaların bilirler. Şahanoğlu hk doğru bilgileri biz Şahanoğlunun torunları biliriz. Eryitler değil. Ben nasıl senin dedelerin hk az bilgiye sahipsem sende öyle Şahanoğlu hk. Kulak dolgunluğu olanlar değil.Oturur kahve içer sizi bilgilendiririm iyi günler.
Bilgiler eksik yanlış size göre şahanoğlunun 5 oğlu 1 kızı var kimine görede 3 oğlu 2 kızı var diğer kızı nerde kaynak olarak gösterdiklerinize bi sorun halil amcanıza bilgiler eksik veya yanlış
Fevzi Bey, ben Emekli öğretmen Şahanoğlu Ahmet.Evet Şahanoğlunun 5 oğlu bir kızı var. Şahnoğlunun torunlarına (bize Şahanlara göre ) ve Nüfus Md den aldığım belgelerde aynen böyle.Sen de Beyyazılsın, Bigilenmek istersen seninle bir yerde oturur, bilgilendirim. Evet 5 oğlu ve bir Kızı olup o da ( büyük halamız ) Aşgarların Süleymanın hanımı.Şahanoğlu ve Aşgaroğlu Süleyman bölümünde dizi olarak yayınladım. Aşgaroğlu Süleymanın Torunlarından Hamza oğlu Yusuf ve Lokman'dan öğrenebilirsin.Ben senin büyük dedelerin hakkında nasıl sana göre az bilgi sahibi isem, sende benim hk az bilirsin. 90- 100 yaşında dedelerin sağ ise onlara sorup biliyorlarsa öğrenebilirsin. İyi akşamlar
Kıymetli yazarımız ahmet Hidayet şahintepenin yazılarını kesintisiz takip etmekteyim . Şahanoğlu ve arkadşları turabi ve cıloğlu deli bekirin kadiri olduğunu kaynaklarıyla doğrulayarak yazması çok güzel bir şeydir. Bazı yeni yazarların turabi için kaynak göstermeden veya geçersiz kaynak göstererek bektaşiydi tezlerini burada çürütmüş olmaktadır. Bundan sonra hangi kaynakları takip edeceğimiz açıkça ortaya çıkmaktadır. Yazarınıza teşekkür eder. Araştırmalarının devamını dilerim